måndag 16 april 2007

Dagens dosa!


Dagens dosa måste vara en av världens vanligaste sko. Ingen garderob är fullständig utan ett par Converse All star canvas high-top. Mina senaste är från förra hösten då jag sprang på ett par vita för halva priset i Skärholmen. Om det funnits fler i min storlek hade jag köpt ett par i varje färg. Som alla vet är det egentligen inte den skönaste av skor, sulan är ju alldeles för tunn, men det gör inget eftersom de är så coola. Jag vårdar fortfarande minnet av mina första Converse, som jag fick av mina föräldrar någon gång på 80-talet. Det var ett par maroonfärgade low-tops som matchade min jacka perfekt. Vilken lycka. Bilden på dagens dosa är tagen i helgen som har spenderats i solen på en veranda i Timmernabben i Småland. Keep Shining!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att det skulle ta 36 år innan jag mötte mina första Converse! Är barnsligt nöjd över köpet och kommer på mig själv med att snegla in i varje skyltfönster och spegel som passeras... Funderar på om jag inte borde ha ett par svarta också:)

Hoppas J hittat hem från Ty och att allt är bra!
Kram Stina

Pi sa...

Hej Stina!
Jag blir så nyfiken. Vad köpte du för färg? Jag gissar på vita eftersom de är så användbara och snygga så här till sommaren. Allt bra tack. Jakob messade nyss, han såg den skånska myllan. Äntligen =) Hoppas att vi ses snart. Kram