fredag 19 september 2008

Dagens band

Dagens band är så klart Coldplay. Jag säger så klart eftersom de är "all over the place" nu för tiden. Alla tidningar har recensioner av Globenspelningen, de flesta värda namnet här även livebilder ifrån spektaklet. Jag säger spektaklet för det här liknar ingenting. DN:s Nils Hansson tar i så han spricker "senaste plattan är bandets bästa". Halleluja.

Jag älskade Coldplay en gång i tiden. Det var kanske 8 år sedan. Då hade de precis släppt sin första platta och den var underbar. Min nyinförskaffade minidiscspelare gick varm, jag sjöng med på bussen och i tunnelbanan, "D'you know for you i bleed myself dry". Sen gick min betuttning över. Jag vet inte varför, kanske är det hela den här Gwyneth Paltrow-grejen.
Hur som helst så var de i stan den här veckan. Folk i klassen kan inte sluta prata om bandet. Va fan, de har ju haft en töntstämpel på sig hur länge som helst.. Att lyssna på Coldplay är ju lika ocoolt som att ha Eccoskor på sig, det har man bara när ingen ser på liksom. Men jag ska erkänna att det händer att jag sätter på en platta med dom. Jag köpte till och med den senaste i somras när Jakob och jag bilade i USA. Jag lyssnade på den en gång, sen var jag less. Den var så trist att jag inte ens orkade göra en kopia till Anna.

Men jag ska leta fram den nu. Om den inte ligger kvar i den amerikanska hyrbilen vill säga. Jag måste ta reda på vad Nils Hansson dillar om.

Fast mest ser jag fram emot Al Greens spelning i höst. Han är inte Ecco. Han är manolo blahnik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faktiskt!

Anonym sa...

Men hörru...man lyssnar väl inte på en viss musik för att just den är cool eller inne? Man går väl efter om man gillar musiken eller ej...eller?