onsdag 12 november 2008

Dagens date

Tidigare i dag läste jag matrecensioner i DN På stan. De hade testat hamburgare på ställen runt om stan. Högst poäng fick Grill Ruby i Gamla stan. Deras hamburgare är bäst, snäppet före den på klassiska Vegabaren i Haninge.

Det fick mig att minnas en date jag var på för länge sen. Jag var singel i stan, långt före jag träffade Jakob, och jag gick på date då och då. Ofta var det på rekommendation från goda vänner. Freguz var en av dom som trodde sig veta vilken sorts man som skulle falla mig i smaken. Hur som helst... daten jag kom att tänkta på ägde rum på just Grill Ruby i Gamla stan. Stället var nytt för mig då, men jag hade hört talas om det och jag kommer ihåg att jag såg fram emot att äta där. Jag och min date sågs vid tunnelbanan, direkt efter jobbet. Vi småpratade på väg till restaurangen, så där som man gör när man lär känna varandra.

Vi valde båda hamburgaren. Jag kan erinra att den kostade 189 kronor. Vi slog på stort och frossade bland de fantastiska tillbehören. Jag minns speciellt guacamolen som var underbar, och en cole slaw som slog allt jag tidigare testat. Min date propsade sen på att vi skulle äta efterrätt, det ska man på date sa han... så att man får sitta länge och prata typ. Jag kommer ihåg att jag valde en riktigt kladdig och smarrig amerikansk kladdkaka, med tillhörande glass, som vi delade på.

Jag kommer ihåg allt detta. Men jag kan för allt i världen inte komma på vem killen var.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jag! Benke!












;-)

/johan

Pi sa...

Åh Johan, inte var det du. Det hade jag ju kommit ihåg så klart. =)