lördag 29 november 2008

Dagens hemlighet

Jag är inte alltid happy-go-lucky som huvudkaraktären Poppy i filmen jag såg i går. Min blogg är dock oftast positiv, och om jag ska vara självkritisk, ganska ytlig och substanslös. Ni som känner mig vet säkert att det inte är en absolut reflektion av min person. Men så har det blivit, kanske för att bespara en del av mina besökare obehag och kanske även för att jag har en del problem med att "öppna upp".

Men nu ska jag avslöja en liten hemlighet. I somras startade jag en annan blogg. Egentligen kommer jag inte ihåg hur det hela kom sig. Jag tror att jag läste andra bloggar och ville testa en grej och sen rullade det på. Jag döpte den lite provocerande, jag visste att det skulle locka läsare. Det fanns hela tiden ett uns sanning i den, själva stommen grundades på mitt liv. Men sen efter ett tag utvecklades den till ett projekt, där läsarnas kommentarer blev bloggens motor och jag faktiskt roades av vilka reaktioner den utlöste. Bloggen har haft förvånande många läsare, långt fler av den här har.

Men nu är jag så trött på hela projektet. Den har som Schulman uttryckte det; blivit ett monster. Nu ger jag upp den. Nu dödar jag monstret.

Dagens Pillis fortsätter dock som vanligt.

Det om detta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pillis!

Jag förmodar att det är väldigt medvetet som du inte ger oss adressen? Pretty please???

:::
David

Anonym sa...

Fan vad jag blve nyfiken. Jag vill läsa.. Kan du inte ge oss adressen eller en länk?