söndag 23 november 2008

Dagens idioti

Jag har lagt in en massa gamla favortiplattor på min iPod. En av dom är Edwyn Collins "Gorgeous George". Jag lyssnade på den tidigare i dag, det var helt klart ett tag sedan sist. När den hemlig bonuslåten "Moron" dyker upp tänker jag på en sak som Jakob pratade om tidigare i dag. Han frågade sig om det verkligen behövs mer musik här i världen. Jag förstod hur han tänkte, vi pratade om saken ett tag och kom fram till att vi inte kom fram till något alls. Men jag tror att Edwyn Collins kan ha haft liknande tvivel när han skrev "Moran". Texten lyder:
"This music won’t take you higher, unless you’re a moron"



det om detta

1 kommentar:

Jakob sa...

Musik är en styggelse.
Att intressera sig för musik är ett 1900-talsbeteende.
Primitivt.
Jag kan faktiskt inte komma på ett enda musikstycke som låter bra.
Framtiden är istället: Bowling