måndag 1 december 2008

Dagens britt

Jag hade ingen aning om att det pågått en engelsk filmatisering av Henning Mankells Wallanderböcker. Jag ser av princip inte filmerna, eftersom jag finner dem långt sämre än böckerna, men nu är jag beredd att göra att undantag. Ryktet säger att britterna har lyckats bra och att det vackra geniet Kenneth Branagh är lysande som Wallander.
Fast nu läste jag precis att han ser de tre 90-minutersavsnitten som en av höjdpunkterna i sin karriär, och då undrar jag om karlfan have gone a little bit bonkers. Hallå!!?!? Han har Hamlet, Henry V på sitt samvete... för att inte tala om mina egna favoriter: Benedick i Much Ado About Nothing och Benson i Peter's Friends.

Och på tal om Peter's Friends är det nu dags att återgå till mitt arbete om bipolärt syndrom. Och den som först förstår den kopplingen vinner en trisslott.

Heja!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsvårt ju. Vad är det där syndromet förnåt? Hare med Wallander att göra? Jag ska vinna... vänta ska jag tänka klart. kram Johan

Pi sa...

Hej Johan! (Vilken Johan, alla dessa Johan!)

Nope, det har inte med Wallander att göra. Du måste fortsätta tänka.

Unknown sa...

Kul att du skrev om det, jag såg precis första avsnittet. Lite roligt när man verkligen ser att allt utspelar sig i Skåne men att alla pratar Engelska som om det vore helt naturligt.. (uttalen på de Svenska namnen frambringar ett fniss också.. Wallander.. haha..)

Jakob sa...

Stephen Fry ju!