tisdag 23 december 2008

Dagens bror?

Alltså, jag har två storebröder. Det är lagom många att hålla reda på. En sak som alltid har varit speciellt med dom är att de låter exakt likadant på rösten. Var och en av dom har sedan en typ 18-årig son, Adam and the Ant, som också låter exakt likadant. Men nu till det knäppa. De har för mig alltid sett mycket olika ut. Jörgen har varit vältränad och smal och Joakim har under årens lopp lagt på sig en massa extra direktörskilon. Men döm om min förvåning när jag i går träffade Joakim för första gången i år. Han går ta mig fan inte att särskilja från Jörgen. Smal som en pinne och extremt lik Jörgen. Eller om det nu är tvärtom. Mormor Brr kunde inte se skillnad och Jörgens lilla dotter blev mycket förvirrad när de två bytte stol runt fikabordet. Det är faktiskt lite läskigt.

Inga kommentarer: