tisdag 9 december 2008

Dagens kabaré

I fredags åkte Anna och jag som sagt till Småland. Där var väl allt sig likt, förutom att det numer finns platt-tv och kanske att katten Ester Decibelle var extra gosig. Hunden Göran är alltid lika gosig när Anna kommer på besök till Timmernabben.


På lördagen tog vi sen tåget till Hultsfred, där det stora jultaberaset ägde rum. Anna och jag bjöds på julbord och show. Det var mitt tredje år på plats. Julshowen var underhållande som vanligt.


Helt plötsligt lämnar Mats sin plats i sektionen, släpper trombonen och greppar munspel och mick. Lysande.


Efter showen fortsätter festen inne på puben. Eller diskot som hultarna säger. Där fick Anna och jag fäkta bort småpojkarna som ville dansa med "de där stockholmsbrudarna". Bandet bjuder på ännu en show, och publiken har inte fått nog av Mats så här är han igen.


När festen var slut drog vi oss tillbaka till hotellet. Det är coolt att bo på hotell i Hultan, Tänk att bröderna Gallagher har trashat samma hotellrum som vi. Baksmällan var måttlig dock, eller obefintlig rent av, och vi lämnade Hultsfred efter sen frukost. Jag rattade bilen.


Medan Jakob skötte musikunderhållningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hipp logo!