tisdag 30 december 2008

Dagens reflektion

Det är lite konstigt det där med att bli gammal. Ibland känner jag mig jättegammal. Och egentligen har jag inget emot det. Det känns lite spännande, lite skönt liksom. Vad som är konstigt med att bli äldre är att man får ett annat perspektiv på saker och ting. I alla fall i förhållande till de som är yngre. Sånt som tidigare var självklart blir lite svårare, sånt som var intressant blir ointressant. Som att hänga med i populärkulturella happenings till exempel. Jag menar, vilka är de där jävla Jonas brothers? Och vem är Miley Cyrus? Jag vet vem hennes pappa är, men varför får hans dotter 31 miljoner träffar på Google? Jag känner mig lite förvirrad.

På tal om att bli gammal. Det här är min älskade lilla Brita. Tänk att hon finns på internet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra för mormor Br!