tisdag 20 januari 2009

Dagens flopp



Ibland när jag känner mig lite ledig händer det att jag går på eftermiddagsbio. Det är ganska coolt att sitta där i mörkret med alla daglediga pensionärer. I dag valde jag av någon anledning att se filmen Mamma Mia. Jag valde den eftersom Benjamin Button kändes för lång och för att jag behövde nåt lättsmält. Mamma Mia beskrivs som en feelgood film. Jag blev lurad. I FELT BAD. SO BAD. Den var såååå usel. Jag vet att inte alla håller med mig. Mamma och Egge tycker om den, miljoner människor har sett den och den är ta med fan till och med nominerad till en Oscar. Likväl usel. Usel sång, uselt manus, uselt skådespel och en tunn story. Inte ens underbara Julie Walters kunde rädda spektaklet. Allt var uselt.

Eller förresten. Pierce Brosnan var het i skäggstubb. Och Streep var lite fin i dungerees.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har sett den också, fast jag förväntade mig något riktigt dåligt... och blev istället glatt överraskad. Jag tror den dåliga inställningen från början är grejjen..