lördag 24 januari 2009

Dagens tips. Typ.

I går firade jag fyra fem födelsedagar med mina girlfriends. Birgitta hade bestämt ställe, vilket var lite spännande. Efter ett par öl/pepsis på vårt nya favorithak Monk (det har verkligen kapacitet att ta över manteln), tog vi oss till Vanadisplan. Där hade vi beställt bord på Fondueboden, vilket är stans enda fonduerestaurang. Har ni hört något så festligt? Fondue. How very 1978. Jag hade faktiskt aldrig testat innan. Inte ens chokladmodellen, trots att jag fick en chokladfonduethingy av vänner när jag hade kalas redan förra helgen.

Stället var apmysigt och populärt. Och det var mycket godare än jag kunde ana. Fast sen blev det lite äckligt för vi blev så sjukt mätta allihop och sen glömde vi bort det och beställde in tobleronedessertsfondue och fortsatte svulla. Testa stället åtminstone en gång. Fast fråga inte mig om jag vill följa med.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.