söndag 25 januari 2009

Dagens tävling

Jag har känt, känt hur jag och vinden lekt, fast på olika villkor. Dagen efter frågade jag mig vad meningen var med dagen, för det var dagen som vaknade först, sen vaknade jag. Nykter, så djävulskt nykter, med tomma ord skrivna på tomma blad, precis som dagen innan. Bladen som blåser upp i luften, likt svalor som inte hittar hem på kvällen eller på hösten. 




Frågan lyder: 
Är det här text från Ulf Lundells nya bok Vädermannen,
eller är det vanligt dravvel som jag totat ihop?

Rätt svar först vinner en kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

svårt... spontan så.. Lundell, men efter viss eftertanke gissar jag Pillis!
Kram?

Pi sa...

Och Mackan svarade både rätt och snabbt och vinner därmed en kram. Nu måste jag kolla upp om UPS hittar till Figeholm, dit utlovad kram ska levereras.

Anonym sa...

Jag ville också tävla......... men jag hade visst gissat fel ser jag nu....... fler tävlingar tack.

Anonym sa...

Är det verkligen dina ord, du skulle bara se hur stoltheten lyser i mina ögon.
Mamma Mia

Pi sa...

Tack mamma, du är söt =)