fredag 9 januari 2009

Dagens fluga

Innan jag glömmer måste jag berätta en grej. I somras när Jakob och jag var i USA shoppade vi så klart en del. På ett megastort köpcentrum utanför Philadelphia hittade Jakob en pytteliten affär som sålde kostymer och lite annat som man kan ha på sig när man står på scen. Han fastnade för ett set med väst-slips/fluga-näsduk. Det fanns i flera färger, men han valde det paisleymönstrade ljusblå setet. Jag tyckte verkligen att det var gräsligt, jag försökte tala honom ur det, men det gick bara inte. Men han lät i alla fall bli att köpa till en hel blåssektion som han först tänk.

Vad jag skulle komma till var att jag härmed erkänner att jag hade fel. Han blev riktigt fin. Så här såg han ut när han kom och hämtade mig på nyårsafton. Över västen hade han även sin farfars gamla jackett. Mycket snyggt. Eller hur?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen hippt! Han borde ha köpt en röd att variera med också...

Anonym sa...

Det är en modefluga.

Anonym sa...

Grattiskramar på födelsedagen!
Hoppas det gick bra med opponerandet i går!
Vi håller med om att Jakobs nyårsdress är klädsam.
B och O i Björknäs

Anonym sa...

Bra att du erkände, det där var ju riktigt stiligt :)

Pi sa...

Tack O och B i Björkis =)
Hoppas att ni fick mitt tackmail ordentligt.
Kram