måndag 9 februari 2009

Dagens djävulsresa



Jag satt på det här tåget i morse. Plötsligt smäller det till och alla ställer sig upp och tittar ut, övertygade om att vi kört på ett annat tåg eller i alla fall minst en bil. Det var inte så farligt. Men på grund av att vi slitit sönder elledningen med vårt tåg så stannade pendeltrafiken runt hela stan typ och allt blev kaos. Innan jag hade fått information om huruvida resegarantin gällde så hade det gått över en timme. Jag var genomfrusen, fingrar och tår var vita. Givetvis hade jag gårdagens konsertklänning, tunna stövlar och tunna kappa på mig. Det som är kul när liknande saker händer är att det alltid blir panik och kaos hos de SL-anställda. Ingen visste något, ingen information om ersättningsbussar gick att inhämta och de var allmänt griniga. Men de bästa av allt är ändå att killen som ansvarar för att golvet på Älvsjö station är rent och fint passade på att ta fram sin stora sittaochåkapåstädmaskin, samtidigt som det står 400 upprörda resenärer och trängs.

Och eftersom SL betalade för min taxi hem passade jag så klart på att krydda på resan med extra mycket dricks till chauffören.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alex kom och hämtade mig i telefonplan istället för att jag åkte pendel hem ;-)

/Johan