tisdag 10 februari 2009

Dagens intervju

I och med projektet om civilkurage hade jag i dag den stora äran att få intervjua den ytterst trevliga kulturskribenten Rolf Nilsén. Vi behöver inte gå in på vad som kvalificerar Rolf att vara med i vårt projekt, det kan ni få läsa om senare om vi vill, men hans story fyller mitt hjärta med sorg. Nu ska vi se om jag kan få till en bra text.

Efter intervjun pratade vi om hans jobb. Han har intervjuat många storheter. Miles Davis, Ella Fitzgerald, Norman Mailer, Sean Connery, Michael Caine, Gerry Mulligan, Mickey Spillane, Robbie Robertson, Leonard Cohen, Willie Nelson, B.B. King, Albert Lee, Bill Wyman, John le Carré, bara för att nämna en jävla massa. Och så var det den där frukosten med Dalai Lama.

Borde ingen göra en intervjubok om mannen som borde göra en intervjubok?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det borde du Pillijano!

/jAk

Anonym sa...

Jag tror faktiskt Joe Simons version slår Elvis!

kram Sammy

Mathias sa...

Javisst, Rolf Nilsén på Norrbottens-Kuriren! Och då vet jag nog vad civilkuraget syftar på också...

Pi sa...

Joe Simon vinner den matchen, helt klart.

Pi sa...

Mathias, googlat eller är du extremet påläst?