onsdag 4 februari 2009

Dagens maskin

Nästa vecka ska jag och Sandy intervjua Lena Victorin till vårt civilkurageprojekt. Lena är en intressant person... vi kände direkt att vi ville prata med henne. Men en sak kan jag inte förstå. I hennes bok "TAKE A LOOK AT DIG SJÄLV", skriver hon att hon en gång vann en jordnötsmaskin i en maskeradtävling. Men vad FAN är en jordnötsmaskin egentligen? Ovissheten håller på att göra mig tokig. Google kan inte hjälpa mig, endast citatet från Lenas bok dyker upp när man söker på maskinen.

Snälla, hjälp mig! Finns det någon därute som vet?

Helst innan nästa torsdag så att jag slipper börja intervjun med att fråga henne vad fan en jordnötsmaskin är.

3 kommentarer:

Jakob sa...

Trodde du att man bygger jordnötter för hand ännu i våra dagar? Nä, maskinerna tar våra jobb vart än man ser...

Jag är förresten extra glad för att jag har ett jordnötshorn! En fantastisk uppfinning... kanske borde vara med på bild...

Anonym sa...

...borde inte detta publiceras under rubriken "Gissa min maskin"?

Pi sa...

Hahha, eller hur.. gissa min maskin. Men måste man inte ha en bild eller nåt då, och så får bloggläsarna gissa?