lördag 28 februari 2009

Dagens tävling

">

Den här låten har ni nog hört. Men har ni lagt märke till den baröverkroppade gitarristen som dyker upp efter halva låten? Vad är han känd för utöver detta fantastiska solo?

a. Han var Genas röst i Drutten & Krokodilen.
b. Han har skrivit signaturmelodin till radioprogrammet Sommar.
c. Han har skrivit signaturen till Bamse.
d. Han var kusin med Lennart Hyland.
e. Han var den förste som åkte skateboard i svensk TV.

Först med rätt svar vinner en EP med The Emersons!

OBS! Flera svar kan vara rätt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mikael Syrén?

Pi sa...

Mångsysslaren Syrén var en ganska bra gissning, men han är lite för ung.

Oj, nu gav jag visst bort två ledtrådar.

Pi sa...

Åh, det är en svår fråga har jag fått höra. Jag kommer med ledtråd snart.

Anonym sa...

snälla! kan man inte få veta vad han heter? det är svårt nog i alla fall...

/the snook

Anonym sa...

Frågan är om han inte var kusin med Hyland och åkte skateboard också. :o)

K

Anonym sa...

Jag tror han var krokodilen och skrev Bamse!

/the snook

Kalven sa...

Druttens kompis svarar jag. Tjena!