torsdag 19 februari 2009

Dagens tjejer

Jag nämnde ju att jag skulle intervjua Brian Palmer i går. Det gick bra, mycket bra. Det var som ett skönt samtal där vi liksom hittade en rytm som öppnade upp för ett perfekt flöde. Jag kanske svamlar, men bra gick det. Han är en mycket ödmjuk man, vacker i sinnet och god rakt igenom.

På kvällen var det sen dags att intervjua hjälten Peter. Han räddade en ung tjej från att bli våldtagen i Bredäng för drygt ett år sedan. Det gick också bra.

I morgon händer dock nåt ännu coolare. Då ska jag intervjua de 11-åriga tvillingarna Jonna och Ellen, som visade civilkurage genom att vägra lussa med sin klass på Bofors. Hur inspirerande är det inte att två så unga tjejer redan vet att stå upp för sina åsikter och försöka förändra världen till det bättre för oss alla?

Och som jag skrev i ett mail till dom i dag. Bra jobbat, civilkurage smittar!

Ut och gör något bra.

Inga kommentarer: