fredag 20 mars 2009

Dagens morgon

Jag ligger i sängen. Jag vaknade givetvis redan klockan sju i morse, trots att jag hade möjlighet att sova ut, och trots att jag var vaken till klockan 2 i natt. Jag säger givetvis eftersom det är typiskt mig. När jag får sova kan jag bara inte sova, och tvärtom. Nåja, jag vaknade klockan sju, gjorde ett halvhjärtat försök att somna om, gav upp och öppnade istället datorn som sovit bredvid mig. Jag läste DN, Svd, Aftonbladet, Expressen, Barometern, BBC news och bloggar som skrivit under natten. Sen letade jag upp Jay Lenos färska intervju med Obama, njöt lite, skrattade lite. Sen såg jag färdigt filmen jag började på i natt, fortfarande i sängen, och nu läser vidare i min braiga bok och funderar på frukost.

Vilken fantastisk start på dagen. Tänk om man alltid kunde ha det så här.

Inga kommentarer: