fredag 27 mars 2009

Dagens pinsamhet



I går var jag på bio igen. Jag hade en eftermiddagslucka som jag fyllde med film helt enkelt. Anna, Sefors och jag såg ju Jag har älskat dig så länge i onsdags. Den var fantastiskt. Jag älskade den verkligen. Kristin Scott Thomas är så duktig. I går såg jag filmen En shopaholics bekännelse. Jag hade mycket låga förväntningar, recensionerna jag läst menade att den var hemsk och förnedrande för kvinnor. Och oj vad hemsk den var. Jag är verkligen förvånad över att man kan få ihop så mycket smörja på knappt två timmar, helst eftersom boken filmen grundas på är lysande. Jag undrar också hur samma underbara Kristin Scott Thomas tänkte när hon tackade ja till att göra den här filmen. Jag förslår att ni istället för att se filmen läser alla böcker av Sophie Kinsella (Madeleine Wickham egentligen). Jag lovar många skratt och en del igenkänningspinsamheter.

Inga kommentarer: