tisdag 28 april 2009

Dagens avslut



Det började med tv-serien London's Burning. Jag började följa den 1989 och såg i stort sätt alla de 171 avsnitten. Eller rättare sagt, jag såg alla utom det absolut sista. Det är ironiskt, men när sista avsnittet av London's Burning visades i Sverige så var jag på semester i just London. Jag vet inte fortfarande inte hur skiten slutade.

Sen var det dags för sista avsnittet av Friends. Jag hade sett de 237 avsnitten som ledde fram till det perfekta avslutet. Eftersom jag skulle på semester så ställde jag in videon för att spela in. Det hade jag inget för. Något blev fel och jag missade upplösningen av ytterligare en favoritserie.

Sex and the city. Missade bara det sista avsnitt. Det sista alltså. Konstigt nog var jag på semester då också.

Missade givetvis sista avsnittet av den lysande serien West Ving. Kommer inte ihåg varför, men jag missade det.

Gilmore Girls. Missade det sista avsnittet eftersom jag var på semester. Jag visste det redan innan jag åkte, men orkade till slut inte bry mig. Det var liksom bara att acceptera. Jag är en sån som missar sista avsnittet av alla mina favoritserier.

Hur slutade den briljanta serien Love my way? Fråga inte mig. Jag har ingen aning. (Olle och Birgitta spelade in åt mig men jag har ingen video och har därför inte sett det än).

Nu sitter jag här och är lite spänd inför avslutningen av Cityakuten. Det är bara några veckor bort. Jag har inte missat ett avsnitt än. Nån som vill slå vad?

4 kommentarer:

Johanna sa...

I Italien ligger vi lite efter i Cityakuten så om du missar sista avsnittet kan du komma hit och se det....dubbat på italienska till och med!

Pi sa...

Vilken bra idé. Då får jag både se sista avsnittet och träffa er =)

Pi sa...

Och lära mig italienska så klart.

Anonym sa...

Jag vet hur det är. När jag var liten missade jag ett avsnitt av Professor Balthazar. Men det dök upp på YouTube...Hurra!