tisdag 14 april 2009

Dagens bojkott

Jag är helt chockad. I jakten på att bli mer familjevänliga har Amazon bestämt sig för att plocka bort "farliga" böcker ur sortimentet. DH Lawrences gamla klassiker Lady Chatterlys älskar platsar inte längre. Inte heller författare som Annie Proulx och Jeanette Winterson. Tydligen har även Stephen Frys självbiografiska bok också tagits bort från sortimentet. Den är FÖR gayish. Jag kräks.

Jag bestämmer här och nu att jag aldrig någonsin igen kommer att handla ifrån Amazon. Så det så!

2 kommentarer:

Hamfist sa...

Vad som hände var att alla böcker som behandlade ämnet homosexualitet blev klassificerade som "adult books" och därför inte syntes i försäljningslistorna. Men de var fortfarande kvar i amazons sortiment.

"Amazon officials blamed the delisting on an error that they said affected more than 57,000 titles that touched on a variety of topics, including Health, Mind & Body, Reproductive & Sexual Medicine, and Erotica.

"This is an embarrassing and ham-fisted cataloging error for a company that prides itself on offering complete selection," Amazon spokeswoman Patty Smith wrote in an email. "This problem impacted books not just in the United States but globally. It affected not just sales rank but also had the effect of removing the books from Amazon’s main product search."

Eller översatt till svenska "Nån tryckte på fel knapp. Vi klantade oss.".

Pi sa...

Ah. Då förstår jag. Tack =)