fredag 3 april 2009

Dagens godis


Jag såg en flicka i tioårsåldern handla med sin mamma och syster på ICA i kväll. Mamma hade en lapp som hon handlade efter, och flickan hade en alldeles egen dito. Systern såg ut att driva runt mer planlöst. Vid smågodiset hann jag ifatt dem. Över axeln såg jag vad det stod på hennes lapp.

2 ferraribilar
4 skumbananer
2 lakritsbalkar
4 fudge
2 lakritsfudge
3 geleråttor
4 skolkritor
3 sockerbitar med choklad
5 fruxo
5 zoo
4 smörkola
3 persikor
2 lakritsfiskar
4 gröna svampar

Jag känner på mig att hon handlade åt en syster som inte kunde följa med eftersom hon låg hemma sjuk.
Jag känner på mig att systern henne Sara. Eller kanske Sandra.
Hon kan ha varit i stallet också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart. Glädje! (Sandra hette hon säkert. Det är nog bara vi sandror som kan vara så noga med sina gotter)/S