onsdag 29 april 2009

Dagens bröst



Jag läste alla Sjöwall-Wahlöös böcker när jag var mycket ung. Nu läser jag dem igen. En efter en. Jag funderar på om jag kan ha blivit skadad av detta.

"Hans fru var en snål, ful och grovt byggd kvinna, en och åttiotre lång med platta fötter och stora hängbröst. Hon var fem år yngre än han och hette Saga. Han tyckte att hon var mycket vacker och hade tyckt så i något mer än tjugotvå år. I själva verket hade hon inte förändrats nämnvärt under denna tid, nu som då vägde hon åttiotvå kilo naken och hade fyrtiofyra i skonummer och hennes bröstvårtor var fortfarande små och skära och cylindriska som radergummit på en ny blyertspenna".

Sagt om Fredrik Mellanders fru Saga i boken Brandbilen som försvann.

2 kommentarer:

Snorbjörn sa...

smaken är ju bekant som baken...och tur är väl det...

Muddla sa...

Smak som bak? Hårig?