söndag 24 maj 2009

Dagens bak




I dag har vi gjort paj. 12 stycken för att vara exakt. Kolla vad fina de blev. När de med bacon och svamp var klara luktade det så gott att vi var tvungna att smaka. Just nu har vi således 11 pajer till festen om två veckor. Birgitta har erbjudit sig att hjälpa till att göra ännu fler, och Olle ska göra bröd. Det är jag så tacksam för. Mamma Mia ska också få hjälpa till så klart.

För er som inte har koll: om två veckor tar jag examen. Det firar vi på nationaldagen. Vi firar också att Jakob fyller år, och att det är sommar så klart.

5 kommentarer:

Anna Maria sa...

Grattis Pi!
Vad härligt att kunna ha en examensfest! Själv hoppas jag att mr D ska godkänna utlandspraktik.

Många kramar och ha fina slutveckor på praktiken!

Anna Maria sa...

...om du vill får du jättegärna avslöja receptet, kan behövas som muta :).

Kom ihåg också vad jag sa om IKEA, tror det skulle vara perfekt!

Anonym sa...

Hej Pi
Nu förstår jag att jag måste komma till Er.
Pajerna ser verkligen goda ut.
Mamma Mia

Anonym sa...

Eftersom vi firar Nationaldagen i Tjeckien i år,vill jag redan nu ropa´ GRATTIS, till din examen...o till Jakob...o sommarn.. o allt.. i ovannämnda ordning!!!
Kramkram,från Blekinge!

Stina sa...

Åh vad smarrigt det låter... och vi som inte kan komma, redan inbokade på 40-årsfest på Gotland.
Får se till att fira dig vid annat tillfälle.

Förresten, håller på att sälja lite möbler, Du/ni är inte spekulanter på något?
Kram Stina