torsdag 21 maj 2009

Dagens ojdå


Det ryktas om att Heroes-stjärnan Hayden Panettieres tatuering är felstavad. Den lyder: Vivere senza rimipianti, och sägs innehålla ett i för mycket. Jag blev alldeles kall när jag läste om det. Tycker synd om henne och tänker på hur lätt det är att lägga sin kropp i någon annans händer, känna förtroende, och lita på att personen vet var han/hon håller på med. Fast lite research från Haydens sida är ändå inte för mycket begärt måste jag säga.

"To live without regrets". Ja, det är väl lite klyschigt och vackert, helst på en 20-åring. Jag undrar om hon ångrar sig i dag.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag kan bekräfta felstavningen.... det heter Vivere senza rimpianti (och inte rimipianti...)

Pi sa...

Hej Johanna!
Jag förmodar att det hade kunnat vara värre. Det kunde ju till exempel ha betytt något, något stötande eller så.

Hoppas att det är bra med er.

kram