tisdag 5 maj 2009

Dagens, vad heter det...


På väg hem i dag hörde jag en man i femtioårsåldern försöka imponera på ett gäng fjortistjejer på tunnelbanan. Han drack öl och störde dem hela tiden med sitt prat.

- Jag känner en massa kändisar. Jag är praktiskt taget känd själv.
- Jasså. (Uttråkade)
– Ja visst ser ni. Niklas Strömstedt, vet ni vem det är? Han och jag är jättebra polare. Ni vet vem han är va?
– Eh, nä, ingen aning.
– Alltså, han är jättekänd ju... vet ni verkligen inte vem han är?
– Nä.
– Han har skrivit en massa kända låtar. Som den där, vad heter den, äsch, vad heter den nu igen... eller den där ni vet som var så populär... vad hette den nu igen... den låg på svensktoppen och allt. Äsch, jag kommer snart på det.
– Ok. (Uttråkade)

Sen var han tyst ett tag medan han funderade på kända låtar av Niklas Strömstedt. Tjejer pratade på med varandra under tiden. Sen kom han på nåt.

– Fast han är kanske mest känd för att ha varit tillsammans med en massa kända kvinnor. Han var bland annat gift med hon, vad heter hon nu igen, ni vet hon som gifte om sig med hon, vad heter hon... Och sen var han tillsammans med hon på tv, vad heter hon nu igen, hon den mörka ni vet. Äsch, jag kommer snart på det. Hon är också jättekänd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens ungdom har mycket att lära...

Anonym sa...

Ja, det har dom verkligen... Att inte lyssna på värdelös skitmusik som poptöntar gjort!

Och dom, "ungdomen" och vi alla andra!, verkar ju ha lärt sig läxan jätte-bra... va det inte sist han kom i melodifestivalen förra året...?