tisdag 30 juni 2009

Dagens tack

I dag tackar vi Olle och Birgitta för vår goda frukost. Jakob fick en matberedare av dom när han fyllde år och i dag var det premiäråk för den. Det blev smoothie till mig och milkshake till Jako.
Morgonen började därför med en cykeltur till jobbet (Ikea) där jag köpte 4 liter jordgubbar av killen som står utanför entrén. Bara för att han är så trevlig och ger mig jättemycket rabatt. Väl hemma såg det ut så här:


Jag började med frysta hallon som Kistaligan lämnat kvar i min frys efter sin mojitotillverkning på min examensfest.



Kolla vad snygga de är när man kört ett par varv i maskinen.



Sen tvättade och rensade jag gubbarna...



... och tjoffsade ner dom med hallonen.



Jag vet inte varför egentligen, men jag tog en banan också. 



Sen var min smoothie klar att inmundigas. Den var megagod.


(Jakob fick en milkshake istället. Jordgubbar och glass och lite mjölk)

1 kommentar:

Anonym sa...

Min födelsetid!