tisdag 14 juli 2009

Dagens dag

I dag åkte jag in till stan utan att ha en plan. Jag gör så ibland när jag känner mig ledig och lite uttråkad. Då vet man egentligen aldrig vad som väntar bakom alla de hörn som Stockholm har att erbjuda. Så här såg det ut i dag:

Innan avfärd åt Jakob och jag pizza hos Vlado i Bredängs centrum. Sen gick han hem och jobbade medan jag tog tåget till stan.


Min godisdetektor ledde mig direkt till godisaffären nere vid Hötorgets tunnelbana. Jag stod inte emot, utan förstod att min kropp ville säga mig nåt!


Min kropp skrek helt enkelt efter Woody Allen. Så så fick det bli. Eftermiddagsbio med Larry David i huvudrollen.


Efter bion mötte jag upp Sefors och Jenny på Kulturhuset. Där såg vi en utställning om saker. Jag tycker om saker.


Se, där står han och tittar på saker.


En kaninsak. Mycket fin.


Sen gick vi för att äta tapas. Dessvärre var jag varken hungrig eller sugen. Jag hade ju ätit både pizza och biogodis tidigare på dagen.


Utanför restaurangen blev Jenny glad för att hon trodde att hon hade hittat ett simborgarmärke. Sen blev hon så klart besviken när hon insåg att det var något mindre värdefullt.


När vi skilts åt sprang jag på den här hundvattenbaren utanför en naturaffär på Kungsgatan. En sån lysande idé.


Innan jag åkte hem shoppade jag underkläder och tittade på rean på Åhléns. Nu är det kväll och jag ser fram emot morgondagen som ska ta oss till Tallinn. Jippie!

Inga kommentarer: