fredag 17 juli 2009

Dagens resa

Vi tog en liten tur till Estland, till Tallinn närmare bestämt. Sistaminutenresan var så gott som gratis och vi hade så trevligt att vi knappt ville åka hem. Den innehöll så klart god mat, stor frukost, läsning, avslappning och vind i håret. Så här så det ut:

En enkel liten söt hytt.


Med en lika enkel och söt Pi. (Observera det marina klädtemat)


Och en fantastisk Jako så klart. Här med nötter i högsta hugg och tidernas ballaste tröja.


Väl framme i Tallinn promenerade vi först till Gamla Stan, som var vacker och fylld med amerikanska turister.


Där fann vi den här knaten på ett stuprör.

Och en gräsklippare med en mycket speciell teknik.


Vi gick inte på pubi, men det såg väldigt trevligt ut.


Vi åt heller inte bakelser... men väl mexikanska quesadillas med blåmögelost. Till efterrätt överraskade jag Jakob med amerikansk pannkaka med glass, lönnsirap och nötter. I Tallinn, vem kunde ana.


Ja hallå ja!


Bolt heter Välk i Estland. Go figure!


Väl tillbaka på båten testade jag taxfreeshopen. Jag köpte bara godis. Som vanligt. Att någon gjort sig besväret att framställa en parfym till min ära är så klart.... eh.... en ära.


Här sitter jag i hytten och filurerar. Under resan läste jag hela Karin Fossums senaste bok. Den får helt klart betyget godkänt. Jag tror att den hette Den som älskar något annat. Typ.


Sen satt vi på däck länge länge länge och tittade på solnedgången.


1 kommentar:

Anonym sa...

Så trevligt ni tycks ha haft! Vi får väl flera detaljer när vi ses!
Godkväll från Björknäs!