lördag 26 september 2009

Dagens bas



Jag hade glömt att berätta för J att jag en gång i tiden spelade bas i ett band. Jag var värdelös, lärde mig aldrig ordentligt. Men jag var bra på att sjunga så jag fick vara med i alla fall. Julen 85, jag tror det var 85, önskade jag mig en egen bas av mamma. Innan hade jag spelat på den gemensamma fritidsgårdsbasen, men ta mig fan om inte tomten var extra snäll den julen. Jag var med i affären och såg ut en som jag tyckte skulle passa. Jag valde en grön eftersom jag hade en lammullströja i exakt samma färg. Jag visste inte vad jag letade efter egentligen och jag minns att killen i affären ville att jag skulle provspela. Jag hade kunnat spela hela natten och fortfarande inte haft en aning om om den var bra eller inte. Men det var den, det var jag som var dålig.

Jag undrar var den är i dag.

Inga kommentarer: