onsdag 2 september 2009

Dagens fundering

Det händer att jag tänker på hur det har gått för vissa människor i livet. De här tänker jag mycket på:

  • Den lilla dottern till "allmänläkaren", ni vet hon som man trodde hade bevittnat styckningen av Catrine da Costa. Hon är i trettioårsåldern i dag och jag undrar vad hon har för sig och hur hon mår.
  • Författaren Claes Holmström, som har skrivit de lysande men också absurda böckerna Tredje stenen från solen, Startpistolen och Grand slam. Vad gör han nu? Hur mår han egentligen?
  • Karaktären Jack i Ulf Lundells bok med samma namn. Har han överlevt eller har han drunknat på fyllan utanför Fårö?
  • Milli och han Vanilli, vad gör de i dag?
  • Den här fina lilla pojken som min pappa fotade under sin tid som FN-soldat i Kongo. Överlevde han? Har han egna barn i dag?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vet jag inte vem som var vem men Rob Pilatus dog av en överdos 98.

Pi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pi sa...

De finns de som har kallat mig Pillis Vanilli.