onsdag 16 september 2009

Dagens resa


Jag har precis bokat en resa till Berlin och det känns alldeles fantastiskt bra så här på höstkanten. Jag har aldrig varit där förut så det blir till att göra alla de sedvanliga turistgrejerna. Jag ser mig själv strosa runt i staden, åka upp i TV-tornet på Alexanderplatz, äta bratwurst och febrilt leta efter Brandenburger Tor. Jag fortsätter promenaden, förbi stadsoperan och kanske hinner jag med ett intressant muséem och någon skum club i en källare och så äter jag givetvis apfelstrudel på ett gammalt weinerkafé i Charlottenburg.

Skojar bara. JAG SKA SHOPPA SHOPPA SHOPPA!

Jag tar med mig Jakob. Han kan tyska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent! =)

/Louise

Pi sa...

Lolo, vi valde mellan Paris och Berlin och bestämde att Paris blir mysigare i vår. Då jävlar =)

Anonym sa...

Åh, så avundsjuk jag blir! =) Men ni har rätt, Paris är trevligast till våren. Enjoy! =)