söndag 13 september 2009

Dagens utdrag

Ungefär så här kunde det se ut ibland i min gamla blogg/dagbok. Det är 8-10 år sedan och det är förvånansvärt kul att läsa allt och minnas vad jag hade för mig på den tiden. Det här är små korta utdrag:

Usch, jag blir trött bara av att stå i telefonkatalogen.

...och om ni inte har hört det nån annanstans så vann jag ett presentkort på en fransman på en tävling på the Loft i natt. Jag tror inte ens att jag gillar fransmän.

Jag träffade Franck igår, fransmannen jag vann på den där tävlingen på The Loft för ett par veckor sen. Vi tog en fika på Chokladkoppen i Gamla stan. Nog om detta.

Alltså det här är min principer, tycker ni inte om dom har jag andra.

Sen var vi framme och jag gav 150 kronor till taxichauffören och när jag sen gick mot dörren frågade han om jag hejade på Canada eller USA i hockeyfinalen.

Först ingenting, sen ingenting, sen ingenting... sen alltihop. Mitt liv är som en jävla ketchupflaska

Mitt liv är så jävla intensivt just nu att jag får jetlag mellan fredagen och lördagen.

Ibland har jag så porriga trosor att jag inte hittar dom när jag ska klä av mig.

I dag blåste det så mycket att en av Söderbergs hönor la samma ägg två gånger.

Kram på er alla som förtjärnar det och tänk på att en riktigt generös människa är någon som skänker pengar till välgörenhet utan att tala om det för någon annan.

Jag har ju för fan glömt att berätta. Jag har blivit mormor... eller vad det nu kan tänkas heta när ens ko fått en kalv. I måndags nedkom Fat Stella med en vacker kalv som snabbt fick namnet Clint. Clint är den största och vackraste kalv som nånsin har skådats i County Limerick och County Cork tillsammans.

Tips på saker man inte bör säga till Micks kompis Rebecka: Om din röst hade suttit på en ko så hade köttet varit oätligt!

Angående Kristi brud. Har någon frågat Jesus om han verkligen vill gifta sig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var tider det!