söndag 18 oktober 2009

Dagens problem

Jag älskar att läsa DN, så är det bara. Jag har prenumererat på tidningen så länge jag kan minnas, i alla fall sedan jag flyttade till Stockholm för 10 år sedan. Ibland hade vi den till och med hemma i Småland på helgerna när jag växte upp. DN vill jag läsa i pappersformat eftersom jag får den i brevlådan och för att det är en otroligt skön känsla. Jag tycker också att den är snygg och luktar gott. Utöver DN läser jag flera andra tidningar på nätet. Svd, Aftonbladet, Barometern, Expressen, GP och osv. Allt det där tar en herrans massa tid men man får ju inte missat något som händer där ute. Nu till mitt problem. Ibland händer det att jag inte hinner läsa DN på morgonen. Det har jag ofta dåligt samvete för under resten av dagen för jag vet att det innebär att jag kommer att läsa alla de andra tidningarna istället för DN. För DN kan jag inte läsa på nätet. Den har jag ju på köksbordet.

Inga kommentarer: