torsdag 19 november 2009

Dagens influensa

Ja, det här med svininfluensan. Jag tror att det är läskigare för dem som bara läser rubrikerna i tidningen, alltså de som inte fördjupar sig i ämnen. Jag var ganska påläst, så när jag läkaren i går gav mig domen så tog jag den med ro. Man dör i regel inte av svininfluensan. De som dött har haft allvarliga sjukdomar i botten eller problem med vikten osv. Läkaren i går skickade ändå hem mig med ordern att hålla koll på febern och andningen. För det är det som är det läskiga. Jag har jättehög feber och det är tungt att andas, men läget är under kontroll. Övriga symtom ser ut som vilken jäkla influensa som helst: hosta, som jag tror kan ha knäckt ett revben eller så, värk i stora delar av kroppen, feberfrossa, nästäppa, trötthet, halsont, knäppande i öronen, och för min del även rinnande ögon. Men, allt är ok för jag kommer att bli frisk igen, ganska snart tror jag.

Så, det sämsta är: febern tror jag. Och värken. Och att jag inte orkar plugga till tentan eller seminarieuppgifterna.

Det bästa: att Jakob är här hemma och är världens gulligaste. Att jag bara orkar sova och titta på tv. Och äta godis, för det får man göra när man är sjuk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

O och B i Björknäs sänder kryapådighälsningar också via detta medium!
Kram! (kan man ju skicka här utan risk)!

Stina sa...

Även jag skickar en cyberkram och hoppas att du snart kryar på dig!

/Stina

Johanna sa...

Stackars dig!
Hoppas att du snart piggnar till igen!

Pi sa...

Tack allihopa, vad fina ni är.
Jag har lite mindre feber i dag så nu är det på rätt väg.
Kram