lördag 21 november 2009

Dagens överraskning

När jag var på vårdcentralen i onsdags blev jag av min mössa. Alltså, det var ingen som ryckte den av mig och sprang, utan jag tappade den någonstans i kaoset mellan undersökningen och paniken som uppstod därefter. Sedan var den borta. Vi kan konstatera att någon måste ha tagit med sig den hem för ingen har lämnat in den, Jakob åkte till och med tillbaka i går för att kolla om den kommit till rätta. Om du känner mig så vet du att jag är en mösstokig person, jag äger en hel del mössor. Men jag blev ändå ledsen för det var en av mina favoriter, inköpt förra vinter, svart och enkel men ändå speciell.

Men kolla, underbara Jakob överraskade mig med en ny. Världens finaste Jakob, världens finaste mössa.



Förresten, smittar svininfluensa genom mössor?

Inga kommentarer: