fredag 25 december 2009

Dagens jul


Åh ni trogna läsare som kommer hit fastän att jag inte är här. Jag glömde nämna att jag planerade att ta ett par dagars break, lite julledigt alltså.

Här kommer en kort redogörelse av min bortavaro:
Det blev en skön och fin början på julen. Vi åkte till Småland för att fira med min familj. I tisdags skulle min morfar Calle ha fyllt 90 år om han levt, så vi stannade vid hans grav i Oskarshamn, tände ljus och skrapade trisslotter. Det hade han tyckt om. Sen fortsatte vår resa till Timmernabben där kärlek, god mat och en massa kortspel väntade. Vi spenderade onsdagen pulsande i snön, i värmen framför brasan och med att ta en flera timmars lång eftermiddagslur. När julafton kom åkte vi till Oskarshamn för att fira tillsammans med min bror Joakim och hans fru. Men först hann vi med en tur till min pappa och hans Margareta som nyligen sålt sitt hus och flyttat till en makalöst fin lägenhet inne i stan. Jag är glad för att de fått det så fint. I dag har vi gjort ett snabbstopp hos min andra bror, Jörgen, och hans familj, men mest åkt bil och ätit pizza i Norrköping. I morgon är vi dock redo för en omgång till runt julbordet. Då firar vi jul med Jakobs familj.

Och just det - jag klarade tentan.

Inga kommentarer: