tisdag 29 december 2009

Dagens lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag tog en examen. Och sen bytte jag Södertörns högskola mot storebror Stockholms universitet.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Gav inga löften och hade troligtvis inte hållit dom om jag gjort det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Herb och Anna och David och Olesia.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej. Det är underbart.

5. Vilka länder besökte du? Grekland, Tyskland och Estland.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill göra år 2010? Jag vill åka till Storbritannien eller Irland. Det brukar jag göra varje år.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Sjätte juni då jag hade en megastor examensfest och alla kom och var så gulliga.

8. Vad var din största framgång 2009? Jag blev klar med min utbildning.

9. Största misstaget? Jag gör sällan något jag ångrar. Är för ordentlig, samvetsgrann och nykter för det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Tre diskbråck och lite svininfluensa. Men annars mår jag jättebra tack.

11. Bästa köpet? Den nya mobilen jag köpte i dag kanske.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor och shopping. Har nog levt ganska billigt i år tror jag.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att komma tillbaka till Bredäng. Det har gjort mig glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Another Saturday Night med Sam Cooke. Bang med Elin Ruth Sigvardsson. I Hade A Fight With Love med Jakobs storband... helt grym Greta Bondesson på sång. A Fool can't see the Light med O.V Wright. Nine Simone med Ne Me Quitte Pas.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer? Jag borde så klart ha rest mer och kanske spenderat mer tid med mina vänner och min familj.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Haft mindre ont i ryggen och kanske jobbat mindre av just den anledningen.

18. Hur tillbringar du julen? Med Jakob och min familj i Småland.

19. Blev du kär i år? Det blev jag. Om och om igen.

20. Favoritprogram på TV? Mad Men, Californication, Emmerdale och Rebus.

21. Bästa boken du läste i år? Revolutionary Road av Richard Yates.

22. Största musikaliska upptäckten? Al Green bortom Greatest Hits.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Vänskap och kärlek.

25. Något du önskade dig men inte fick? Fick ingen hundvalp. Det vet jag.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hade fest.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det tror jag inte.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Laid back, bekväm och varm... det var mitt mål.

29. Vad fick dig att må bra? Värmefilten och all annan värme som florerade runt mig.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Paul Newman är ju död så...

31. Vem/vilka saknade du? Alla irländare.

32. De bästa nya människorna du träffade? Sofia på Statsvetenskapen, hon är skön. Redaktionen på Södra sidan.

Inga kommentarer: