måndag 28 december 2009

Dagens operation

Det ser ut som om det blir en ryggoperation för min del framöver. I dag, just precis i dag, har jag haft ont i ryggen i ett år. Och i dag har jag träffat ryggkirurgen som ska operera mig. Jag tyckte om honom. Varm, trygg och kunnig.

Jag tvekar inte att ta chansen att operera, inte en sekund. Men jag kan inte låta bli att tänka på operationen som styckningen av en kyckling. Jag ser mig själv ligga på ett bord, naken med ryggen upp. Jan, kirurgen/kocken, står med en kniv över mig, redo att lägga ett snitt längs min ryggrad. Huga.



2 kommentarer:

camilla sa...

Hej Pillis och god fortsättning på julen! det kommer att gå bra med din operation ,,, själv fick jag ligga på sidan när de fixade min rygg... ska tänka på dig! kram camilla

Pi sa...

Tack Camilla! Det känns bättre nu... att få ligga på sidan vore skönt tror jag.

Hoppas att ni för en trevlig nyår.

Kram