tisdag 1 december 2009

Dagens pluggande

Om ni vill mig något så spenderar jag den här veckan på Kungliga biblioteket. Tentan på fredag känns läskigt oövervinnerlig. Att få svininfluensan när man behöver lägga veckor på vad jag tror kommer bli min svåraste tenta hittills är inte bra. I morse räknade Jakob dock ut att jag faktiskt inte har missat en enda tenta under mina 10 terminer som student. Den statistiken visar att jag har "råd" att missa en tenta, men även att jag troligtvis får ihop den i alla fall.

Så här ser det ut där jag sitter:


Så här såg det ut klockan åtta i kväll när biblioteket stängde och jag tydligen missat att jag var sist på plats.



Är du en arbetsgivare som söker efter världens bästa Pillijano att anställa? Då behöver du veta att jag är fullt medveten om att användandet av ordet spendera inte är riktigt i det här fallet. Jag är fullt medveten om att ordet spendera inte kan användas i förhållande till tid. Jag kände mig busig och struntade i det. Så.

2 kommentarer:

Stina sa...

Klart du grejar även denna tenta.

Och skulle du nu inte göra det så får du se det som en spännande erfarenhet att få göra en omtenta någon gång i livet :-)

Lycka till med studierna!
Kram S

Anonym sa...

Håller fullständigt med Kristina, klart att du klarar detta! Om inte så är det ingen större katastrof.
Kramar från T-nabben