torsdag 17 december 2009

Dagens uppdatering

I går var jag på julfest på tidningen Södra sidans redaktion. Det var en trevlig tillställning med god mat, kärlek och skoj. De bjöd på buffé med medelhavstema vilket jag uppskattade. Plockmat är den bästa bjudmaten när man vill tillfredställa en supertaster nämligen. I kväll överraskade jag Jakob med julmat här hemma. Det var årets första för oss båda. Fråga mig vad jag tycker om julmat på söndag. Då har jag ätit det flera gånger igen för jag ska med J till Hultsfred som vanligt. En gång varje år måste man ju bara se deras härliga julkabaré där nere. I morgon åker vi. Tillbaka hem igen på söndag och sen ner till Småland i ett huj på tisdag efter föreläsningar. Jag hade älskat att få stanna kvar där nere med familjen hela tiden istället för att jäkta upp till föreläsningar om EU. Huga.

Kallt är det också. Jag längtar efter semester. Det tycker jag att vi förtjänar allihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Än så länge är julmat väldigt gott!

Daniel sa...

Nåmen EU e väl inte fyskam det heller! :)