söndag 24 januari 2010

Dagens fundering

Det här kommer inte att bli en gravidblogg. Då och då kommer Sillen att nämnas, så klart. Den är en del av mig och min vardag nu och jag förmodar att det kommer att påverka mig en hel del. Nån bild nån tanke då och då, varken mer eller mindre. Hoppas att ni inte tröttnar.

Den här helgen har jag jobbat. Allt är sig likt på IKEA. Den största skillnaden är att byxorna har börjat spänna lite i midjan. Hur gör man med sånt? Ber om ett par jättestora byxor med en gång? Eller ett par nya i månaden? Jag förmodar att jag kan använda dem på vägen ner igen. Om jag ska jobba då alltså. Det är mycket tankar som snurrar nu. Och med det går jag och lägger mig. Kram på er alla.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ta en gummisnodd och fäst den i knapphålet - sen' "knäpper" du med snodden istället för med knappen!
Så gjorde jag ett tag i början - funkade jättebra!
Johanna

Pi sa...

Tack för tipset Johanna. Det låter onekligen användbart. Då får jag även en ursäkt till att ha tröjan utanför byxorna. Det får vi egentligen inte annars.