torsdag 7 januari 2010

Dagens inte undra på

Min födelsedag, som verkligen inte är mycket att fira, annalkar. Jag tänker inte fira mer än att möjligtvis bruncha med Jakob eller kanske ta en mysmiddag på stan. Just det, jag har tagit semester också, men det är mest för att jag hade så många dagar kvar att ta ut och eftersom jag har tenta nästa vecka. Helgen efter firar vi lite mer, men då mest för att det även är min Annas födelsedag och det är en skön gammal tradition att samla ihop vänner vi gillar och gå ut och käka och fira dessa födelsedagar.

Min mamma ringde och frågade vad jag önskar mig i present. Det är svårt att önska sig något. Det var svårt att komma på en julklapp och inte enklare att ett par veckor senare komma på ännu något annat. Jag får en peng istället, vilket uppskattas. Nu när jag sitter här i vardagsrummet, som konstigt nog är iskallt denna vintern, så måste jag hämta värmedynan som jag annars har i sängen. Den jobbar nästan dygnet runt när jag är hemma. (Om det inte vore pinsamt skulle jag ta med den till föreläsningarna och biblioteket också.) Det slog mig att jag för pengarna jag fått skulle kunna köpa ett sådant där gosigt värmetäcke som jag kan ha här i soffan. När jag surfar runt på nätet och kollar priser blir jag lite full i skratt. Täcket är slut. Alla fryser. Hela Sverige sitter under värmefiltar och myser. Nya kommer om 8 veckor. Till våren så att säga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var ju för dråpligt...

Anonym sa...

anna säger att värmefilten fanns igår på PUB. :)

/m