onsdag 13 januari 2010

Dagens sömn

Jag har aldrig varit tröttare än jag är just nu. Hela dagen har jag släpat runt i ett töcken. Förmiddagens seminarium gick bra men sen slocknade min energi. Sofia, en vän till henne och jag käkade lunch på den fantastiska thaien på Nybrogatan innan det var dags att klara av eftermiddagspluggandet på kungliga biblioteket. Jag somnade. Sittande på en stol. Två gånger. Och detta trots att min rygg värker så att jag knappt kan sitta. Jag vände och åkte hem, sov i ett par timmar och nu har jag faktiskt pluggat ett litet tag. Jag börjar acceptera att den här tentan är den första jag inte kommer att klara. Och det är helt ok.

I kväll går jag omkring i tightsen jag hade på mig under jeansen i dag. De och den randiga tröjan får mig att känna mig som ett barn. Ni vet som när man var liten och hade kalasbyxor på sig på julafton och så. Det är ganska mysigt.

Inga kommentarer: