söndag 7 februari 2010

Dagens funderingar

Jobbhelgen har varit lång, intensiv och för det mesta trevlig. Men jag är trött och mör. Öm i kroppen och sockervaddig i skallen. Jag har bra arbetskamrater och majoriteten av kunderna är härliga och coola. Och så är det de andra. Jag borde kanske skriva en bok om dom, eller kanske starta en blogg, som konsumbloggen ni vet. Men jag skulle aldrig göra det eftersom vi inte pratar strunt om våra kunder - och för att jag troligtvis skulle få sparken. Jag ser istället till att mina gästar får en angenäm paus... att de är nöjda över lag. Vi ler och är glada och sprider kärlek omkring oss. Oftast är det riktigt enkelt, ibland lite svårare. Det om detta.

Vad mer. Jo, jag är jättesugen på att göra något radikalt med mitt hår. Min mamma tog upp det när hon var här, och hon har givetvis rätt. Så här kan man ju inte gå runt och se ut år efter år. Kanske vågar jag kolla med min härliga frisör den här veckan.

Och så längtar jag "hem". Hem som i hem till Småland. Jag längtar efter föräldrar, mormor Brita, lite bröder och syskonbarn. Jag vill träffa Jonte och Johan Wass, åka till Kalmar och shoppa med mamma och så kramas med katten Ester och hunden Göran. Jag vill ta långa sovmorgnar varvat med långpromenader och lurar. Jag vill läsa böcker och strunta i skolan. Nåja, snart så.

Men först ska jag sova. God natt


(Vid Mamma och Egges mysa hus i Timmernabben.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är välkommen precis när du vill, ta gärna med dig Jakob

Anonym sa...

Åh finaste Pi, ibland är det lite tråkigt att man inte får dela med sig av de mest uppseendeväckande händelserna i vårt café... ;)

Kram/Mimmi (IKEA)