söndag 14 februari 2010

Dagens gårdag


I går var vi som sagt var på Berns. Det var Magnus Carlsson & The Moon Ray Quintet som spelade och vi hade turen att stå på gästlistan. Då och då måste man tacka ja till inbjudningarna för annars slutar de komma, så är det bara. Magnus Carlsson var min absoluta favorit under åren med Weeping Willows. Ska jag vara ärlig har jag inte lyssnat på så mycket som han gjort efter det, varken hans plattor på svenska eller plattan med The Moon Ray Quintet. Gårdagens konsert var kanon. Låtvalet var lite oväntat, på ett bra sätt. Eller vad sägs om The Doors Riders on the storm, Willow weep for me och Comin' home baby. Röstmässigt imponerade inte Magnus helt och hållet, han är bättre på skiva än live. Magnus träffade inte rätt hela tiden och vi kom fram till att det egentligen handlade mest om musiken, inte sången. Missförstå mig inte nu, han levererade i alla fall, feelning och glädje kan som alla vet räcka låååångt. Och musiken var fantastisk, verkligen fantastiskt. Allt som allt en riktig kanonkväll.

Jag har ingen inspelning från gårdagen så ni för se Mel Tormé istället. Här en alldeles underbar version av Comin' home baby.

1 kommentar:

camilla sa...

jag bara älskar magnus c... min stora idol.... fick hans skiva i julklapp och den går i bilen hela tiden... lullos dig!kram camilla