söndag 14 februari 2010

Dagens klädbekymmer

I natt skrev jag att jag inte är för gammal för Berns, men möjligtvis för tjock. Jag skojade bara så klart. Vad det inlägget handlade om var att det är svårt med kläder just nu. Jag har inte gått upp så mycket i vikt, men har en riktig mage helt plötsligt. Det gör att inget sitter bra. Jag har köpt ett par jeans i boyfriendmodell som jag bör kunna ha ett tag, men de passade inte att gå på Berns i måste jag säga. Jag har inget emot att magen börjar synas, tvärtom, det är jättekul. Det är bara det att det just nu mest ser ut som om jag har ätit 32 semlor på en vecka. Jag längtar tills det blir tydligare att det är en sill därinne. Det hela slutade i alla fall med att jag hade ett par alldeles för små jeans och en svart kavaj som dolde detta faktum.

Inga kommentarer: