söndag 28 februari 2010

Dagens oro

När jag var barn började en liten pojke från Chile i min klass. Han hette Rodrigo men vi döpte honom snabbt till Rodde. Rodde blev en god vän och vi hade mycket kul ihop. Hans familj flyttade dessvärre till Stockholm efter ett par år och senare vidare hem till Chile när situationen där lugnat ner sig något. Detta var så där 25 år före Facebook så vi tappade kontakten med varandra efter det. För knappt tre år sedan fick jag ett mail från Rodde. Han hade hittat min blogg och undrade om jag kom ihåg honom. Och det gjorde jag så klart. Vi tog upp kontakten och pratar nu på msn någon gång då och då. Han har två barn och jobbar med olika sociala projekt åt den chilenska staten.

Nu är jag orolig för honom och hans familj efter jordskalet. Han svarar inte på mail, jag får inte tag på honom. Hjälp mig hålla tummarna för dem alla.

Rodde på en fotbollsplan hemma i Oskarshamn.


Rodde i dag.

Inga kommentarer: