torsdag 11 februari 2010

Dagens plan

Jag sväller lite på frammen just nu, fick till och med köpa nya jeans förra veckan. Saken är att jag måste röra på mig och hålla mig smidig och stark... allt för att klara en graviditet och så småningom en förlossning. Detta krockar väldigt mycket med att jag är genomtrött, omotiverad och har ont i diskbråcken. Jag vill egentligen helst bara ligga på sängen och äta praliner. Jag har bara gått upp knappt ett kilo än så länge så jag håller tummarna för att jag kan vara lik min mamma som inte gick upp speciellt mycket under någon av sina tre graviditeter. Men man vet ju aldrig. Om fem månader kanske jag väger 90 kilo och sitter i rullstol på grund av ryggen. Nåja. Om jag hittar några badkläder i mina gömmor som fortfarande passar ska jag samla ihop mina krafter och åka till centralbadet i morgon. Håll tummarna för att jag inte går av på mitten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter väldigt trevlig med en simtur, lycka till från T-nabben

Peppe sa...

Åh är du gravid!! Gu så spännande! GRATULERAR!! Va roligt! KRAM!